poniedziałek, 28 lutego 2011

zawsze można zrobić sałatkę

Nawet jeśli nie masz wymarzonych składników, a zamiast wybornej mieszanki sałat z rukolą, roszponką i radicchio masz tylko lekko bez smaku sałatę lodową, to i tak możesz  stworzyć naprawdę lekką, kolorową i smaczną sałatkę. Jeśli wieczorem czujesz, że musisz coś zjeść, to najlepsze będą jednak surowe warzywa. Żeby oszukać trochę oko i żołądek, dodałam płatki parmezanu i ultracienkie czipsy bekonowo-szałwiowe ;)


  lekka wieczorna sałatka
  
- dowolna mieszanka Twoich ulubionych sałat
- czarne oliwki (ja użyłam marynowanych w przyprawach)
- pomidor
- czerwona cebula
- cienkie plastry bekonu
- listki szałwii
- parmezan
- oliwa smakowa (ja użyłam bazyliowej)
- krem balsamiczny (możesz go zrobić odparowując ocet balsamiczny)
- sól
- pieprz

Pomidora wyfiletować (wyciąć niesmaczny o tej porze roku płynny miąższ,a resztę pokroić w plasterki). Czerwoną cebulę pokroić w cienkie piórka. Sałatę połączyć z pomidorami, cebulą, oliwkami i oliwą smakową, doprawiając solą i pieprzem. Przełożyć na talerz, posypać płatkami parmezanu (uzyskasz je obierając parmezan obierakiem do warzyw), skropić oliwą i kremem balsamicznym.

czipsy bekonowe 

Cieniutko pokrojone plasterki boczku upraż na suchej patelni. Gdy jedna strona się zrumieni, rozłóż na każdym z plasterków boczku po listku szałwii i przewróć na drugą stronę, aby zrumienić boczek i szałwię. Podawaj z sałatką do pogryzania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz